Permainan Kata Bahasa Melayu

List Of Permainan Kata Bahasa Melayu Ideas. Murid gunting dan tampal suku kata pada kad. Sistem kita mengumpul soalan dan jawapan teka silang kata dan.

Cari Kata Bahasa Melayu / Cari Perkataan Tersembunyi Bahasa Melayu Pdf
Cari Kata Bahasa Melayu / Cari Perkataan Tersembunyi Bahasa Melayu Pdf from quratiika.blogspot.com

Bahasa melayu ipg kent by harukichi_asahara. Cari perkataan yang tersembunyi berdasarkan gambar. Murid eja, sebut dan bunyikan suku kata, contoh:

Siapa Suka Main Teka Silang Kata Angkat Tangan!


Sebagai contoh jika minggu panitia tersebut merupakan anjuran panitia bahasa inggeris maka aktiviti pada hari tersebut. Permainan bahasa sungguh membantu semasa pengajaran bahasa melayu. Everybody must have his or her misfortune.

Tingkatan 1 Bahasa Melayu Ejaan Set 3.


Permainan ini boleh melibatkan semua pelajar dalam satu kumpulan. Murid cantum 2 kad membentuk perkataan sama. Aktiviti ini saya jalankan di kelas tahun 1 untuk sesi pdpc kata perintah.dapatkan template di blog.

Terima Kasih Cikgu Muhammad Ikmal Kongsi Permainan Yang Bermanfaat Ini.


Ba, bi, bu, bo, be. Ya kali ini kita main word search bagi subjek bahasa melayu. Bahasa melayu ipg kent by harukichi_asahara.

Sila Lihat Contoh Yang Berikut:.


Add to my workbooks (1) download file pdf. Pelajar akan meyerahkan kotak tersebut. Murid gunting dan tampal suku kata pada kad.

1) Perkataan Tersembunyi / Word Search ;


Berikut merupakan pautan untuk memuat turun 15 jenis. Apabila muzik dimainkan, kotak mula diedarkan. Hujan panas permainan hari, senang susah permainan hidup.

Belum ada Komentar untuk "Permainan Kata Bahasa Melayu"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel